گزارش تکمیـلی رسیـدن اسکــار به اصغر و جدایــ ــی نادر از ســیمین

')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://bache-khar-mikonim.rzb.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}


گروه اینترنتی ایران سان

متن پیام تبریک بازیگران ایران + مصاحبه اختصاصی با اصغر فرهادی

بسیاری از چهره های فرهنگی، اجتماعی و سینمایی ایران در پیام هایی موفقیت اصغر فرهادی برای کسب نخستین اسکار تاریخ سینمای ایران را تبریک گفته اند و به نظر می رسد موج تبریک ها تازه آغاز شده است.

گروه اینترنتی ایران سان

رامبد جوان
اصغر فرهادى با یک فیلم غم انگیز به اندازه دهها فیلم کمدى ناب، خنده و شادى به مردم ایران هدیه داد. جدا” اسکار هم برایش کم است.

حامد بهداد
اصغرفرهادی عزیز، متشکریم که صبح میلیون‌ها ایرانی را، بخیر کردی! آقای فرهادی عزیز متشکریم که ایران را جز با نامی از جنگ و تحریم و سلاح اتمی یاد کردی، آقای فرهادی عزیز این حس قشنگ هزاران ایرانی تقدیم به شمایی که بهتر از خیلی‌ها می‌دانید، که چقدر این مردم غمگین، محتاج دقایقی این چنین هستند.
مردمی که شادابی‌شان به یغما می‌رود، آنانی که از غرور و تعصب ملی، دیروقتی است که تنها یادی در خاطرشان مانده است، شما می‌دانی که باید سلامت را به زبان ما بگویی! به یقین که هنر، زبان مشترک ملت‌هاست.

محمد رضا گلزار
اصغر فرهادی عزیز
لبخندی که بر لبان هر ایرانی نشاندی، جاودانه در تاریخ فرهنگی این مرز و بوم باقی می‌ماند، پاداش صداقت را جز این نیست.
پیروز و سربلند باشی همچون گذشته ها…

بهاره رهنما
از اصغر فرهادی نه به عنوان یک بازیگر، نه به عنوان یک نویسنده، نه به عنوان یک ایرانی بلکه به عنوان یک مادر ممنونم که با تلاش و سخت کوشی‌اش امید و آرمان گرایی را در دل اینهمه جوان ایرانی زنده نگه داشته است.

حبیب رضایی
این زمین بینوا که از این همه اضطراب و نا امنی روحی و التهاب ما ایرانی،سنگین می چرخد،فرصتی به اندازه یک هوراااا ی از ته دل پیدا کرد که بار خود را رها کند و اینبار “سبکی تحمل پذیرهستی” را تجربه کند.

نه کسی به اعتراض سالن را ترک کرد، نه کسانی به کج خیالی، فرصت برداشت ناثواب یافتند و نه هیچ چهرهای درهم شد. ودر همان حال سرتاسرگیتی، شاهد و صاحب تعریفی حقیقی از ایران و ایرانی، شدند. توصیفی که ایمان داشته باشیم ، کاری می کند کارستان. کاری که صدها نامه و بیانیه و گزارش و مصوبه،از رسیدن به گردپایش عاجزند.

سپاس به خاطر عیار و اعتباری که، از امروز باز به اهل هنر و مخصوصا خانواده بی خانه سینما بازگرداندید…
دست مریزاد رفیقان. زنده باشید و امن.

استاد عبدالحسین مختاباد چهره سرشناس موسیقی سنتی ایران در پیامی کوتا موفقیت اصغر فرهادی را در سطح سینمای جهان و به طور خاص کسب کسب ارزشمند اسکار را توسط نماینده ملت ایران در این رویداد تبریک گفت.
با سلام به هنرمند گرام اصغر فرهادی که در ایام یاس و خوف،امیدو شادی را به مردم ایران عزیز هدیه نمود، من نیز اثر جدیدم ” ایران” را به این هنرمند گرام تقدیم مینمایم.
مستدام باد پیروزیها و شادکامیهای مردم ایران و فرزندانش: “دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش”

محمدحسین لطیفی
در شادی با تو سهیم هستیم، شادی‌ات را شادمانه با تو سهیم می‌شویم
که نام بلند ایرانیان را در فرهنگ و ادب، در این روزهای پرتلاطم جهان بلند اوازه کردی…

گروه اینترنتی ایران سان
گروه اینترنتی ایران سان

گفت و گوی اختصاصی اصغر فرهادی با خبرنگاران پس از دریافت اسکار

- تبریک می‌گویم. شما اولین فیلمساز برندهٔ اسکار از ایران هستید. قطعا در حال حاضر ایرانیان برای شما بسیار خوشحال هستند و در تمام نقاط جهان به وجد آمده‌اند. چه پیامی برای مردم دارید و این جایزه چه تاثیری می‌تواند بر زندگی آن‌ها بگذارد، به ویژه در چنین دورانی؟

- برای گرفتن این جایزه بسیار خوشحالم و باور دارم که مردم ایران هم بسیار خوشحال هستند. این، همان چیزی است که واقعا برایم اهمیت دارد. فکر نمی‌کنم بردن این جایزه پیام خاصی برای ایرانیان داشته باشد جز این که فعالیت‌های هنری از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که نیاز داریم در دنیا همیشه سراغش برویم. خوشحال خواهم شد اگر تصویری که دنیا از کشورم ایران در ذهن دارد، بسیار شفاف باشد و تصویری مبهم نباشد. اگر مردم دنیا بکوشند تصویر یکدیگر را از طریق منشور‌های فرهنگی جست‌و‌جو کنند، آن تصویر روشن‌تر و واقعی‌تر خواهد بود.

- «جدایی» چه ویژگی‌هایی داشت که توانست با بسیاری از مردم دنیا ارتباط برقرار کند؟

- برای من سخت است که بخواهم انگشت روی نکتهٔ خاصی بگذارم، اما فکر می‌کنم آن چه اهمیت دارد این است که گرچه «جدایی» فیلمی بومی است، ولی توانست با تمامی مردم دنیا ارتباط برقرار کند چون دربارهٔ روابط انسانی است. آن چه در این فیلم اتفاق می‌افتد مختص یک مذهب یا جغرافیای خاص نیست و شاید به همین دلیل باشد که فیلم برای مردم بسیاری از نقاط جهان از خاور میانه تا استرالیا و امریکای شمالی قابل درک است.

گروه اینترنتی ایران سان

- آیا ایرانی‌ها اصلا مراسم اسکار را پیگیری می‌کنند؟

مر- دم ایران مراسم اسکار را بیش از آن چه شما فکر کنید دنبال می‌کنند و می‌دانم الان که این رویداد برگزار می‌شود نیمه‌های شب ونزدیکی‌های صبح است و مردم نخوابیده‌اند و می‌دانم پیگیر مراسم هستند. شاید دلیلی که آن‌ها امسال این مراسم را دقیق‌تر دنبال کرده‌اند این باشد که اسکار برای آن‌ها یک رویداد فرهنگی است و خیلی دلشان می‌خواست نام کشورشان را از طریق یک رویداد فرهنگی بشنوند.

- من از تلویزیون لهستان هستم و تبریک می‌گویم. شما فیلم «در تاریکی» را شکست دادید. می‌خواستم بدانم فیلم آنیژکا هالند را دیده‌اید؟ نظرتان را درباره این فیلم بگویید.

این فیلم را دیده‌ام و بیش از خود فیلم برای شخص کارگردانش احترام قائلم. فیلم هالند را دوست داشتم نه فقط بخاطر کارش بلکه به خاطر انسانیت‌اش به او باور دارم. او را چند هفته پیش دیدم و به من گفت گرچه فیلمش با من در یک رشته نامزد است اما به فیلم جدایی رای می‌دهد. این حرکت برای من نشان بزرگی انسان است. اعتقاد دارم که کشورتان باید به داشتن چنین کارگردان و انسان بزرگی ببالد.

- می‌توانید ما را از واکنش رسمی دولت‌تان نسبت به کسب اسکار مطلع کنید؟ واکنش دولت‌مردان چه خواهد بود؟

واقعا نمی‌دانم و نمی‌توانم پیش بینی کنم چه اتفاق ی قرار است بیفتاد. باید منتظر بمانم تا واکنش آن‌ها را ببینم. دولت ایران به هیچ وجه در این باره متفق نبودند. زمانی که فیلم موفقیت جهانی پیدا كرد و در اسكار کاندیدا شد، عده ای خوشحال و عده‌ای بسیار هیجان زده شدند و تعدادی هم بودند که چندان خوشحال به نظر نمی‌آمدند. پس این طور نیست که شما در یک سیستم فقط یک جور آدم داشته باشید. آن چه برای من اهمیت دارد، خوشحالی مردم ایران است.

- درحال حاضر تنش میان ایران و امریکا بر سر مساله‌ هسته‌ای شدید است و عده‌ای از مردم امریکا نمی‌دانند چه نگاهی به ایران داشته باشند.در نتیجه فیلم شما می‌خواهد چه پیام خاصی را به آنها برساند چنان‌چه خود شما هم می‌خواهید میان مردم ارتباط به وجود آورید و نه دولت؟

آن چه شما اشاره می‌کنید، دارد میان دولت‌ها اتفاق می‌افتد. من هیچ پیامی برای دولت‌ها ندارم، چون باور دارم این فیلم میان مردم و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و گمان نکنم دولت‌مردان واقعاً اهل سینما رفتن باشند.

گروه اینترنتی ایران سان

تصاویر بازیگران جدایی نادر از سیمین و جوایز

گروه اینترنتی ایران سان

گروه اینترنتی ایران سان

گروه اینترنتی ایران سان

گروه اینترنتی ایران سان

شهاب حسینی

گروه اینترنتی ایران سان

گروه اینترنتی ایران سان

لیلا حاتمی

گروه اینترنتی ایران سان

گروه اینترنتی ایران سان 

پیمان معادی

گروه اینترنتی ایران سان

ساره بیات
 

گروه اینترنتی ایران سان

گروه اینترنتی ایران سان

ساره بیات گروه اینترنتی ایران سان

۸ درس از اصغر فرهادی برای موفقیت در کسب و کار

افراد موفق، فرای زمینه کاری، رویکرد متفاوتی نسبت به کار دارند. این گروه نکاتی را در کارشان مد نظر قرار می‌دهند که باعث می‌شود در جایگاه متفاوتی نسبت به دیگران بیاستند. اگرچه هرکدام از ما، آدم‌های متفاوتی با ویژگی‌ها و توانایی‌های متفاوتی هستیم. همانطور که انیشتین، دکتر حسابی، پروفوسور سمیعی، استیوجابز، بیل‌گیتس، علی حاتمی و هزاران آدم بزرگ یکتا هستند و مشابه ندارند، اصغر فرهادی و خود شما هم یکتا هستید و مشابه ندارید. اما همیشه توجه به نکات انگیزه‌های برای پیشرفت می‌دهند.

گروه اینترنتی ایران سان

۱- توجه به مبانی
اصغر فرهادیآمادگی بازیگران در فیلم‌های فرهادی به سبک تئاتر است. در تئاتر دورخوانی و اتود زدن (بازی‌کردن موقعیت‌ها) یک تمرین پایه‌ای است برای رسیدن به نقش اصلی. کمتر پیش می‌آید که در سینما گروهی به این شکل برای رسیدن به نقش‌ها تمرین کند. توجه به مبانی بازیگری و توجه به ریشه‌های شخصیتی هر نقش باعث می‌شود که کاراکترهای منحصر به فردی در فیلم جلوی چشم تماشاگر جلوه کنند.
توجه به مبانی و اصول در هر زمینه کاری کمک می‌کند تا بتوانید خدمات و محصولاتی با کیفیت و البته با اصالت ایجاد کنید.

۲- فیلم‌سازی به مثابه راه‌اندازی یک کسب و کار جدید
اصغر فرهادی تاکنون فیلم‌هایی را کارگردانی کرده که فیلم‌نامه‌اش را هم خودش نوشته. فرهادی ایده را پرورش می‌دهد، طرح را می‌نویسد، فیلم‌نامه را آماده می‌کند، تیم می‌سازد و کار را شروع می‌کند. این روند تشابه زیادی با راه‌اندازی یک کسب و کار دارد. در واقع فرهادی مثل یک کارآفرین، از ایده تا اجرا و نتیجه درگیر تمام روال‌های کاری می‌شود و به جزییات اهمیت می‌دهد.

۳- توجه به جزییات
ممکن است ایده ساختن فیلمی در مورد دروغ به ذهن خیلی از کارگردان‌ها برسد اما چه اتفاقی می‌افتد که در بین همه این فیلم‌ها، چهارشنبه سوری، درباره الی و جدایی نادر از سیمین تبدیل می‌شود به سه‌گانه‌ای ماندگار؟
پاسخ توجه به جزییات است. این جزییات است که باعث بروز تفاوت در یک کار با یک کار دیگر می‌شود. چه آن کار یک اثر هنری باشد و چه ایده راه‌اندازی یک کسب و کار. چه یک کارگردان توجه به جزییات را مهم بشمارد و چه یک متخصص فنی.
در تمام دنیا محصولات و خدمات مشابهی وجود دارد. اما توجه به جزییات در یک محصول یا خدمت عامل موفقیت آن می‌شود.

۴- جهان‌بینی
البته که جزییات بسیار مهم است اما نگاه به جزء از نگاه به کل سرچشمه می‌گیرد. نگاه کلی جهان‌بینی ماست. در فیلم‌های اصغرفرهادی با نوع نگاه کارگردان به دنیا آشنا می‌شویم. فرهادی در نقطه‌ای می‌ایستند و به دنیا نگاه می‌کند که شاید برای بسیاری تازگی داشته باشد. فرهادی یک نگاه کلی به دنیا دارد و بعد به جزییات بخشی از این دنیا می‌پردازد. این نوع نگاه ناشی از جهان‌بینی است.
جهان‌بینی در کار به ما کمک می‌کند تا فلسفه انجام کاری را به‌دست بیاوریم. این‌که چرا حرفی را می‌زنیم و چرا کاری را انجام می‌دهیم.

۵- قضاوت نکردن
جهان‌بینی به ما نوعی نگرش و نگاه را می‌دهد. به‌دست آوردن دید این تهدید را نیز با خود به‌همراه می‌آورد که ممکن است باعث شود که در مورد مسائل و آدم‌ها قضاوت کنیم و این قضاوت را به دیگران نیز عرضه کنیم. در فیلم‌های فرهادی چه کسی می‌تواند به جد بگوید که حق با چه شخصیتی است؟ فرهادی جهان‌بینی خود را دارد و جزییاتی را می‌بیند. اما قضاوت در مورد درست و غلطی موضوع را واگذار می‌کند به بیننده. او برشی از یک زندگی را نشان می‌دهد که آبستن اتفاقاتی است.

در کار و زندگی به شکل تکراری این اتفاق می‌افتد که به آدم‌ها و اتفاقات برچسب سیاه و سفید می‌زنیم و در مورد اونها قضاوت می‌کنیم. اما ممکن است اتفاق‌ها جنبه دیگری هم داشته باشند که از دید ما پنهان باشد. ماه نیمه‌تاریکی دارد که ما نمی‌بینیم. برداشت ما از یک موضوع دلیلی بر درستی آن و محق بودن ما نخواهد بود.

۶- ره‌بری و موفقیت گروهی
تفاوت کلاسیک مدیریت و ره‌بری که همیشه به آن اشاره می‌شود در این است که یک ره‌بر علاوه برمدیریت و کنترل وظایف، تعریف دورنما و ایجاد انگیزه در تیم برای رسیدن به هدف را نیز برعهده دارد. فرهادی تصویر کار مورد نظرش را برای بازیگران توصیف می‌کند و آنها را برای درک موقعیت آماده می‌کند. خواسته‌اش را واضح می‌گوید و حرکت بازیگران را اصلاح می‌کند. با این روش نه‌تنها بازیگران که کل عوامل فیلم می‌دانند که به چه نقطه‌ای می‌خواهند برسند.

۷- ایجاد فرصت
ممکن است از شرایط این‌طور به نظر برسد که نمی‌توان فیلمی با بعد جهانی ساخت، یا در این شرایط نمی‌توان کاری با کیفیت انجام داد. می‌توان پنداشت که اوضاع سیاسی و اقتصادی نامناسب است و همین موضوع دلیل کافی است برای این‌که حرکتی نکرد. می‌توان برای وجود ضعف‌ها و کاستی‌ها زمین و زمان را متهم کرد. اما فرهادی از تهدیدها و محدودیت‌ها استفاده می‌کند و روش خلاقانه‌ای را برای بیان موضوع مورد نظر خود پیدا می‌کند.

۸- دوری از حاشیه‌ها
بسیاری از افراد حرفه‌ای بزرگترین شکست‌ها را وقتی متحمل می‌شوند که خود را درگیر حاشیه‌ها کنند. وقتی درگیر بحث‌های لفظی می‌شوند و شروع به صحبت درباره دیگران می‌کنند. این افراد بزرگترین ضربه‌ها را وقتی می‌خورند که خود را درگیر جریان‌ها و بازی‌های عجیب و غریب می‌کنند. اما یک فرد حرفه‌ای – فرهادی – که رویکردش رسیدن به هدف است، خود را از حاشیه‌ها دور می‌کند و وارد بازی‌ها و درگیری‌های لفظی نمی‌شود.


گروه اینترنتی ایران سان

 

این موفقیت بزرگ را به همه ایرانیان در سراسر دنیا مبارک باد 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



بخش نظرات


کد امنیتی رفرش


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

موضوعات مطالب


درباره ما

    دانلود جدیدترین عکس هنرمند، تصاویر لورفته بازیگران در دی و بهمن91،دانلود اهنگهای ایرانی باحال،ریمیکس،جوک خنده دار

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 680

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 167
    باردید دیروز باردید دیروز : 365
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    آِ ی پیآِ ی پی : 3.14.247.5
    سیستم عامل سیستم عامل :


لینک ها


امکانات جانبی